هوشمندسازی مدرسه وفناوری اطلاعات

هوشمندسازی مدرسه وفناوری اطلاعات


 

معرفی بازار اینترنت پرسرعت ایران
 
  از ارایه خدمات اینترنت پرسرعت در ایران کمتر از یک دهه می گذرد ولی به سرعت خدمات ارایه شده توسط این شرکتها به یکی از اقلام اساسی سبد خانوار تبدیل شده است. به نحوی که امروزه همه به دنبال خرید اینترنت پرسرعت می یابیم یا این سرویس را خریده اند. در این مطلب به معرفی این شرکتها که در حال ارایه خدمات در ایران هستند می پردازیم.
 
تلنا: از ارایه خدمات اینترنت پرسرعت در ایران کمتر از یک دهه می گذرد ولی به سرعت خدمات ارایه شده توسط این شرکتها به یکی از اقلام اساسی سبد خانوار تبدیل شده است. به نحوی که امروزه همه به دنبال خرید اینترنت پرسرعت می یابیم یا این سرویس را خریده اند. در این مطلب به معرفی این شرکتها که در حال ارایه خدمات در ایران هستند می پردازیم.
1-شرکتهای ADSL
شرکتهای ADSL از سال 1382 وارد بازار شده اند. تعداد این شرکتها 11 شرکت بوده اند که در سال 1386 شرکت مخابرات ایران نیز بدانها افزوده گردید. این شرکتها عموماً متعلق به بخش خصوصی بوده و البته برخی نهادهای عمومی همچون تامین اجتماعی نیز در این بازار حضور دارند. همه این شرکتها بر اساس پروانه خویش دارای گستره سراسری ارایه سرویس دارند و البته برخی ارایه سرویس در مناطق مختلف کشور را به نمایندگی های کوچک واگذار نموده اند. روش قیمت گذاری این شرکتها برای برخی در همه کشور یک قیمت اعمال می شود ولی در برخی به خصوص آن دسته از شرکتها که به فروش از طریق نمایندگی تاکید دارند قیمت گذاری سراسری نبوده و خود نماینده این کار را انجام می دهد.
نام شرکت
نوع سهام
گستره ارایه سرویس
قیمت گذاری سرویس ها
آسیا تک
خصوصی
سراسری
سراسری
شاتل
خصوصی
سراسری
سراسری
پارس آنلاین
خصوصی
سراسری
سراسری
پیشگامان
تعاونی
سراسری
استانی
داتک
عمومی - خصوصی
سراسری
استانی
فن آوا
عمومی- خصوصی
سراسری
استانی
نوین نت
خصوصی
سراسری
سراسری
صبانت
خصوصی
سراسری
سراسری
عصرتلکام
خصوصی
سراسری
استانی
لایزر
خصوصی
سراسری
سراسری
کارا امین
خصوصی
سراسری
سراسری
شرکت مخابرات ایران
عمومی -خصوصی
سراسری
استانی
منبع:www.imak.ir
در سالهای اخیر دو شرکت لایزر و کارا امین از بازار خارج شده اند ولی شرکت مخابرات ایران حضوری قوی در بازار یافته است به نحوی که در حال حاضر بیش از 50 درصد از سهم بازار ADSL کشور را مجموعه شرکتهای مخابرات استانی در اختیار دارند. اگر در این بازار با عناوین دیگری مواجه می شوید قطعاً دارای نمایندگی از یکی از شرکتهای فوق هستند. تعداد این نمایندگی آنچنان زیاد است که در حوصله این گزارش نمی گنجد ولی برخی از نمایندگی ها آنچنان بزرگ شده اند که گاهی شرکت مادر را هم خریده اند که در دو مورد در این بازار این اتفاق روی داده است.
2- شرکتهای وایمکس
در بازار وایمکس ایران دو شرکت عمده حضور دارند که مبین نت و ایرانسل هستند . این شرکتها از سال 1386 در بازار حضور داشته و مبین نت دارای مجوز ارایه سراسری سرویس بوده و ایرانسل تنها در برخی استاهای پرجمعیت حضور خواهد داشت.
نام شرکت
نوع سهام
گستره ارایه سرویس
قیمت گذاری سرویس ها
مبین نت
عمومی- خصوصی
کل کشور
سراسری
ایرانسل
عمومی- خصوصی
هفت استان شامل: آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، البرز،خراسان رضوی ، خوزستان، فارس
سراسری
منبع:www.imak.ir
آماری سهم هر از این دو بازار به طور رسمی منتشر نشده است ولی به دلیل گستره سراسری مبین نت تعداد کاربران آن بیشتر خواهد بود.
3- اینترنت موبایل (3G)
تنها اپراتور ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت بر روی موبایل شرکت رایتل می باشد. سهام این شرکت متلق به مجموعه تامین اجتماعی می باشد و پوشش این اپراتور بر اساس پروانه سراسری است و تا کنون 15 استان و البته نه با پوشش سراسری در کل استان حضور دارد.

 


انگشتر عقیق سفارشی مردانه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: خشایار افلاکی ׀ تاریخ: چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , isfahan-it.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com